- Nowy System Identyfikacji Wizualnej to cała paleta projektów graficznych, wraz ze szczegółowym opisem ich konstruowania, modyfikowania i stosowania, które miasto wykorzystuje do komunikacji z mieszkańcami i na zewnątrz - mówi Tomasz Nowe, kierownik Referatu Promocji i Współpracy Zagranicznej w Urzędzie Miejskim w Koszalinie.
- SIW zawiera m.in. system barw, nową typografię, nadrzędny znak graficzny - logo oraz layout wszystkich materiałów graficznych miasta ( papier firmowy, gadżety, oznakowania przestrzeni miejskiej, budynków, spółek miejskich, instytucji, rad osiedli itp. ).
Sam kształt logo delikatnie nawiązuje do herbowej tarczy.
Prace trwały dwa lata
Blisko 30 osób - przedstawiciele Urzędu Miejskiego, uczelni wyższych, stowarzyszeń, lokalnych ekspertów etc., pracowało w Zespole ds. Budowy Programu Promocji Miasta Koszalina, który został powołany przez prezydenta miasta Piotra Jedlińskiego.
- Celem powołania zespołu było stworzenie bazy wiedzy dotyczącej potencjału promocyjnego miasta oraz odszukanie nadrzędnej wartości, jaką dysponuje Koszalin. Wartości, która może spajać jak najwięcej spośród obszarów promocyjnych wyznaczonych przez zespół - mówi prezydent Piotr Jedliński.
O nowym Programie Promocji rozmawiało ponad 50 osób w dyskusjach panelowych podzielonych na konkretne działy: Biznes, Nauka, Turystyka, Kultura, Styl życia, Historia, a także ponad 100 osób uczestniczących w poszczególnych spotkaniach.
Przeprowadzono w sumie 8 spotkań trwających kilkadziesiąt godzin.
- W drodze konsultacji ustalono, że marka „Koszalin Pełnia Życia” wymaga zmiany, zwłaszcza w kontekście dynamicznego rozwoju miasta, nowych inwestycji, znaczącej poprawy infrastruktury na przestrzeni ostatniego dziesięciolecia, a także planowanych przedsięwzięć o strategicznym dla miasta charakterze, jak rewitalizacja Śródmieścia, przebudowa amfiteatru, budowa mariny na jeziorze Jamno - dodaje prezydent Piotr Jedliński.
Efektem prac Zespołu ds. Budowy Programy Promocji był raport zawierający wnioski oraz konkretne wskazówki, w oparciu o które powstał nowy Program Promocji Koszalina oraz System Identyfikacji Wizualnej wraz ze znakiem promocyjnym miasta.
Twórcami są ludzie z agencji reklamowej Rio Creativo
Nad nową marką pracowała firma ze Słupska - Agencja Reklamowa Rio Creativo. Koszt całej koncepcji to 55 tys. złotych.
Autorzy projektu wyjaśniają: - Chcieliśmy wyrazić tożsamość Koszalina jako młodego duchem, twórczego, otwartego, energicznego i dynamicznego miejsca, które jest w czołówce miast swojej kategorii. Miasta kreatywnego, które przyciąga talenty, ale jednocześnie prezentuje bardzo pragmatyczne podejście do inwestycji i innowacji. Nowe hasło przyjmuje na siebie promowanie prawdziwych zasobów Koszalina, skupiającego w sobie potencjał regionu.
Turystyka, gospodarka i kultura to obszary, w których znaczenie Koszalina wciąż rośnie. O tym, że Koszalin jest najważniejszym miastem regionu, stanowią zdolni i wartościowi ludzie.
Położenie geograficzne jest tylko pretekstem do stworzenia spójnej narracji, w której jest też miejsce dla opowieści, jakie dopiero powstaną.
- Nowa marka to koncepcja rozwoju, a w ślad za tym - strona graficzna. Marka to nie tylko logo, ono jest spoiwem łączącym wszystkie elementy - mówi też Izabela Bojanowska z firmy Rio Creativo.
- Tworząc markę, chcieliśmy stworzyć prosty znak. Punktem wyjścia był herb Koszalina, jego kolory, kształt. Interpretacje są różne, ale na pewno jest w tym tarcza, centrum, pomorskość.
Zobacz także Wręczenie Koszalińskich Orłów za 2017 rok
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?