Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urzędy w regionie będą wracać do obsługi klientów. Na jakich zasadach?

Marzena Sutryk
Marzena Sutryk
archiwum
Od poniedziałku 25 maja urzędy administracji publicznej, w tym samorządowej, są zobowiązane do przywrócenia bezpośredniej obsługi obywateli z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych - poinformowało MSWiA. Jak wyglądają przygotowania w urzędach w regionie?

W koszalińskiej delegaturze Urzędu Wojewódzkiego będzie działać bramka termowizyjna, która bezdotykowo sprawdza temperaturę ciała osób wchodzących do urzędu. Przy wejściu będą też dostępne automatyczne dozowniki z płynem dezynfekcyjnym do rąk. Taka bramka i dozowniki są już w ZUW w Szczecinie.

- Sprzęt pomoże zapewnić bezpieczeństwo zarówno osób załatwiających sprawy w urzędzie, jak i naszych pracowników w czasie pandemii koronawirusa – mówi dyrektor generalna ZUW Anna Kołek.

– Wszystkich przebywających w budynku, zarówno pracowników, którzy obsługują klientów, jak i interesantów, obowiązują też maseczki i rękawiczki. Każda osoba, która chce załatwić sprawę w urzędzie w Szczecinie lub w delegaturze w Koszalinie (np. paszport), powinna najpierw umówić się na wizytę na określoną godzinę, telefonicznie lub mailowo.

Ma to zapobiec tworzeniu kolejek w oczekiwaniu na załatwienie sprawy oraz usprawnić ruch interesantów.

W koszalińskim ratuszu, podobnie jak do tej pory, na spotkanie z urzędnikiem w konkretnym terminie również trzeba będzie się umawiać telefonicznie. Tu także zostanie zachowany reżim sanitarny, przy wejściu do ratusza konieczna będzie dezynfekcja.

W Szczecinku słyszymy: - Nie luzujemy żadnych rygorów sanitarnych, zwłaszcza po wykryciu dwóch przypadków zarażenia wśród pacjentów szpitala – rzecznik starostwa w Szczecinku Piotr Rozmus mówi, że interesanci nie są wpuszczani do gmachu urzędu.

Większość spraw w starostwie można załatwić przez telefon, jeżeli wymaga to osobistego stawiennictwa, to petent zostaje na parterze i urzędnik do niego schodzi zachowując wszystkie zasady bezpieczeństwa. Nieco inaczej działa wydział komunikacji w starostwie, gdzie interesant musi się pojawić osobiście – tutaj terminy bezpośredniej wizyty są umawiane telefonicznie i mailowo, aby uniknąć kolejek. Można także dojść do kasy urzędu z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa.

- Urząd Miejski w Szczecinku nigdy nie był całkowicie niedostępny dla interesantów – mówi Mateusz Ludewicz, rzecznik ratusza.

– Preferujemy oczywiście kontakt telefoniczny i mailowy, ale jeżeli ktoś przyjdzie do magistratu to jego sprawę staramy się załatwić w Biurze Obsługi Interesanta, przychodzi do niego urzędnik, a jeżeli sprawa wymaga wizyty w referacie, to udaje się tam. Oczywiście przestrzegane są wszelkie procedury bezpieczeństwa.

W Darłowie od 11 maja do odwołania obsługa interesantów prowadzona jest w dni robocze w godzinach od 9 do 14 (w czwartki 9 – 15) przez biuro podawcze. W sprawach pilnych należy się skontaktować z pracownikiem danego referatu. Każda osoba przybywająca do urzędu musi mieć zakryty nos i usta oraz zdezynfekowane dłonie. Kasa darłowskiego urzędu jest nieczynna do odwołania, płatności można dokonywać drogą elektroniczną.

Punkt podawczy w Urzędzie Miejskim w Sławnie czynny jest w godz. od 8 do 12. Obsługa interesantów odbywa się tylko telefonicznie i internetowo. Urząd gminy Malechowo funkcjonuje już w standardowych godzinach. Klienci obsługiwani są w wyznaczonej strefie bezpieczeństwa. W Urzędzie Gminy Darłowo wznowiona została bezpośrednia obsługa interesantów, uruchomiono kasę, która czynna jest od 8 do 13.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Urzędy w regionie będą wracać do obsługi klientów. Na jakich zasadach? - Głos Koszaliński

Wróć na koszalin.naszemiasto.pl Nasze Miasto