Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uczniowie koszalińskiego "Bronka" stworzyli grę. W szczytnym celu

Krzysztof Marczyk
Krzysztof Marczyk
- Wraz z grupą kolegów stworzyliśmy projekt o cyberprzemocy - wyjaśniał Taron Tovmasyan, uczeń II LO i kierownik projektu.
- Wraz z grupą kolegów stworzyliśmy projekt o cyberprzemocy - wyjaśniał Taron Tovmasyan, uczeń II LO i kierownik projektu. Radek Koleśnik
Kilka miesięcy wytężonej pracy, kilkanaście tysięcy złotych budżetu, ale przede wszystkim świetny pomysł i ambicja - uczniowie II LO w Koszalinie stworzyli edukacyjną, profesjonalnie wydaną, grę planszową.

Zobacz także: Uroczystości Straży Pożarnej w Koszalinie. Strażacy mają nowy budynek

- Wraz z grupą kolegów stworzyliśmy projekt o cyberprzemocy - wyjaśniał Taron Tovmasyan, uczeń II LO i kierownik projektu. W zespole znalazła się także odpowiadająca za media społecznościowe Wiktoria Kiełbasa (publikowane są tam materiały edukacyjne, czy poradnikowe, jak radzić sobie z cyberprzemocą, przy współpracy psychologa i pedagoga), oprawę graficzną przygotowała Aleksandra Kondraciuk, a o współpracy z mediami i partnerami biznesowymi mówiła Aleksandra Kozak.

- Przez naszą inicjatywę chcieliśmy przybliżyć to zjawisko, pojęcia, konsekwencje prawne. Pomysł był niejako konsekwencją pandemii i zdalnego nauczania. Podczas lockdownu zwiększyła się liczba użytkowników internetu oraz częstotliwość korzystania z sieci. Cyberprzemoc to bardzo poważny problem, więc w tym zakresie warto edukować społeczeństwo - mówił Tovmasyan.

- Pomysł na grę pojawił się przypadkiem - mówił z kolei Marcin Winiarek, odpowiedzialny za mechanikę gry. - Droga była wyboista, ale daliśmy radę. Najpierw naszkicowaliśmy ogólny schemat, założenia. Zaprojektowaliśmy pierwszych bohaterów. Drugi etap to stworzenie tzw. antagonistów, naszych przeciwników oraz całej fabuły. Ta ostatnia w pierwotnej wersji nie była planowana. Trzeci etap to spisanie tego wszystkiego w instrukcji. I, po kilku miesiącach, udało się - dodał.

Edukacyjna gra planszowa pn. "Piekło Internetu", w liczbie 457 egzemplarzy, będzie wysyłana do szkół, domów dziecka i ośrodków wychowawczych w całym kraju. Koszt produkcji gry w takiej liczbie sztuk to około 11 tysięcy zł. W zestawie mamy planszę, karty (postacie, akcje), kostki oraz pionki. Projekt wsparło wiele firm oraz instytucji, w tym Fundacja Zwolnieni z Teorii. Na razie nie ma planów wydania wersji komercyjnej, przeznaczonej do regularnej sprzedaży.

- W szkole młodzież jest bardzo aktywna, są tu ludzie pozytywnie zakręceni - powiedział Wiktor Kamieniarz, dyrektor II LO im. Władysława Broniewskiego w Koszalinie. - Nasi podopieczni mają ambitne cele i mają odwagę je realizować. Jestem wzruszony, że ta młodzież potrafiła znaleźć swoją receptę na bycie w szkole, nie tylko się w niej ucząc, ale dodatkowo robiąc coś niesamowitego. Jestem dumny z tego, co zrobili - podsumował dyrektor.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Uczniowie koszalińskiego "Bronka" stworzyli grę. W szczytnym celu - Głos Koszaliński

Wróć na koszalin.naszemiasto.pl Nasze Miasto