Jak informuje szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w piątek, 12 stycznia, zaplanowane jest całkowite zamknięcie fragmentu drogi ekspresowej S11 stanowiącej obwodnicę Szczecinka. - Wyłączony z ruchu zostanie odcinek od ronda na skrzyżowaniu DK11 z drogą wojewódzką nr 172 do węzła Szczecinek Śródmieście – informują drogowcy. - Tymczasowy objazd będzie prowadził przez miasto, z wykorzystaniem DK20 ulicą Słupską oraz dawnego przebiegu DK11 ulicami Narutowicza i Koszalińską. Przywrócenie ruchu na obwodnicy zaplanowano na przełomie czerwca o lipca 2024 roku.
W trakcie eksploatacji na 700 metrowym odcinku nawierzchni trasy głównej pojawiły się spękania i osiadania. Ten fragment trasy przechodzi przez trzęsawiska, na których w przeszłości znajdowało się jezioro Wielimie i konieczne było wzmocnienie podłoża na całej szerokości trasy. - Zobowiązaliśmy wykonawcę inwestycji do naprawy drogi – komunikuje GDDKiA. - Po wykonaniu szczegółowych badań, ekspertyz i opinii geotechnicznych wykonawca opracował program naprawczy i przystępuje do robót. Najpoważniejsze prace będą dotyczyły wzmocnień podłoża. Na długości 100 metrów wymagana będzie rozbiórka jezdni i nasypu na całej szerokości korpusu drogowego. Po wzmocnieniu podłoża zostanie wykonany nowy nasyp i jezdnie.
Przy okazji czasowego zamknięcia części obwodnicy Szczecinka ruszą także prace przy wylocie na Koszalin. Będzie to początek inwestycji związanej z budową drogi S11 Szczecinek – Bobolice. W rejonie obecnego ronda na północnym krańcu obwodnicy będzie budowany nowy węzeł drogowy. Wykonawca skorzysta z zamknięcia tego odcinka i zrealizuje część prac.
Objazd starą obwodnicą testowano to już jakiś czas temu, gdy trzeba było obniżyć jezdnię pod jednym z przęseł wiaduktu na ulicy Słupskiej. Auta jeździły wówczas ponownie „starą” obwodnicą – z „eski” trzeba było zjechać na węźle Szczecinek Śródmieście i dalej ulicą Słupską, Narutowicza, Koszalińską do wylotu na DK11. Nie powinno to powodować większych komplikacji, choć na pewno będzie dla wszystkich uciążliwe.
Przypomnijmy, że nową obwodnicę Szczecinka oddano do użytku w roku 2019. Budowało ją konsorcjum pod przewodnictwem firmy Eurovia, droga objęta jest 10-letnią gwarancją. I to wykonawcę obciążą koszty naprawy.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?