Rokosowo z komunikacyjnym problemem. Autobusy jeżdżą tam zbyt rzadko

Krzysztof Marczyk
Krzysztof Marczyk
archiwum gk24
Udostępnij:
Nasi czytelnicy oraz radny Tomasz Bernacki (Koalicja Obywatelska) poruszyli temat dojazdu i częstotliwości przejazdów autobusów MZK z Rokosowa w kierunku aquaparku, szpitala i Osiedla Północ.

- Czy faktycznie jest tu problem? A jeśli tak - czy jest szansa, że pasażerowie komunikacji miejskiej zobaczą jakieś zmiany w tym temacie? Czy ZDiT, odpowiedzialny za siatkę połączeń autobusowych (bo MZK jest tylko operatorem), mógłby coś z tym zrobić? - pytali mieszkańcy. Poprosiliśmy Zarząd Dróg i Transportu w Koszalinie o wyjaśnienia.

Jak się okazuje, problem jest znany w koszalińskim zarządzie dróg. - Wielokrotnie korespondowano z Radą Osiedla Rokosowo oraz mieszkańcami, a pracownicy ZDIT również uczestniczyli w posiedzeniach Rady - przyznaje Anna Grabuszyńska-Hewelt, dyrektorka Zarządu Dróg i Transportu w Koszalinie. - Potrzeby przewozowe osiedla są doskonale znane organizatorowi. Przykładem wsłuchania się w prośby mieszkańców było uruchomienie linii nr 20 przed pandemią koronawirusa. Niestety ze względu na małą liczbę pasażerów, zmniejszone przychody z biletów i potrzebę oszczędności pracy przewozowej (wozokilometrów), połączenie zostało zawieszone (nie jest zlikwidowane) - zaznacza dyrektorka.

Zobacz także: Zakorkowana ulica Ogińskiego w Koszalinie (wideo internauty)

- W sierpniu 2021 roku przeprowadzono przejazdy próbne dwunastometrowym i dziesięciometrowym autobusem MZK po miejscach, które są oddalone od regularnych linii komunikacji miejskiej - czytamy w odpowiedzi szefostwa koszalińskiego ZDiT. - Po zaakceptowaniu potencjalnych ulic i lokalizacji przystanków do obsługi przez miejskie autobusy, obecnie zlecono opracowanie stałej organizacji ruchu zakładającej wprowadzenie czterech nowych przystanków na terenie osiedla w rejonie hospicjum ulic: Kalinowej i Dębowej. Wykonanie projektu jest niezbędne przed wprowadzeniem przystanków do uchwały Rady Miejskiej przeznaczenia do regularnej eksploatacji. Umożliwi to rozszerzenie zasięgu komunikacji miejskiej i ograniczenie zjawiska wykluczenia komunikacyjnego - wyjaśnia Anna Grabuszyńska-Hewelt.

- Dotychczas (tj. w 2021 roku), ZDiT ogłosił dwa postępowania przetargowe na optymalizacje sieci komunikacji miejskiej w Koszalinie, które zakładały realizację badań: wielkości popytu (liczenie pasażerów) i struktury popytu (rodzaje pasażerów na podstawie typu biletu i prawa do ulgi) oraz opracowanie nowej sieci linii na podstawie otrzymanych wyników - wskazują w ZDiT. - Ze względu na brak oferentów, przetarg zostanie ponownie ogłoszony w pierwszym kwartale 2022 roku. Biorąc pod uwagę czasochłonność procesu realizacji pomiarów (liczby pasażerów) oraz optymalizacje (nowe rozkłady jazdy dla pasażerów oraz kierowców), nowy układ sieci komunikacji miejskiej uwzględniający wybudowane odcinki ulic (Chałubińskiego, Promykowej) oraz nowe przystanki, powinien zostać wdrożony w drugiej połowie 2022 roku. Do tego czasu będą na bieżąco wykonywane korekty rozkładów jazdy w istniejącym układzie komunikacyjnym, jeżeli zajdzie taka potrzeba - podsumowuje Anna Grabuszyńska-Hewelt, dyrektorka ZDiT w Koszalinie.

Wideo

Materiał oryginalny: Rokosowo z komunikacyjnym problemem. Autobusy jeżdżą tam zbyt rzadko - Głos Koszaliński

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie