Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak promować miasto i lokalny biznes? Debatowali w ratuszu

Marzena Sutryk
Koszalin jest w trakcie przygotowania Programu Promocji Miasta Koszalina. Został do tego  powołany 22-osobowy zespół składający się z lokalnych ekspertów, organizacji pozarządowych i przedstawicieli środowisk, izb gospodarczych
Koszalin jest w trakcie przygotowania Programu Promocji Miasta Koszalina. Został do tego powołany 22-osobowy zespół składający się z lokalnych ekspertów, organizacji pozarządowych i przedstawicieli środowisk, izb gospodarczych Radek Koleśnik
Koszalin jest w trakcie przygotowania Programu Promocji Miasta Koszalina. Został do tego powołany 22-osobowy zespół składający się z lokalnych ekspertów, organizacji pozarządowych i przedstawicieli środowisk, izb gospodarczych.

Program powstaje w oparciu o konsultacje i debaty w konkretnych dziedzinach: kultura, biznes, nauka i edukacja, sport, turystyka i aktywność itd.

Po etapie konsultacyjnym zespół opracuje wnioski, które później przełożą się na cele promocyjne, do których dostosowane zostaną kampanie marketingowe i budżet. Merytoryczny nadzór nad Programem sprawuje Wydział Komunikacji Społecznej i Promocji; osobą odpowiedzialną za projekt jest Tomasz Nowe - kierownik Referatu Promocji i Współpracy Zagranicznej w koszalińskim ratuszu.

Czwartkowa debata miała służyć zasygnalizowaniu najważniejszych - z punktu widzenia różnych środowisk, a zwłaszcza środowiska gospodarczego - zadań w zakresie propagowania pozytywnego wizerunku lokalnego biznesu, które powinny zostać zapisane w dokumencie strategicznym. Czy promocja Koszalina, jako miejsca, gdzie warto prowadzić działalność gospodarczą, jest w ogóle dostrzegana przez różne środowiska - w tym głównie biznesowe? W jakim stopniu polityka promocyjna spełnia oczekiwania/postulaty przedsiębiorców? Jakie powinny być główne cele tej polityki?

- Mamy powody do dumy z miasta, bo jest niezmiernie atrakcyjne. To dobre miejsce do życia - padały głosy ze strony przedsiębiorców. - Biznes zawsze trzeba promować, tylko trzeba znaleźć na to sposób. Bierzmy przykład z najlepszych - mówił właściciel wydawnictwa Kurtiak i Ley.

- Wnioski, jakie płyną z debaty, to przede wszystkim: konieczność promowania przedsiębiorczości, szczególnie wśród ludzi młodych, promowanie lokalnego patriotyzmu gospodarczego, zgodnie z regułą „kupuj koszalińskie produkty”, konieczność rozwoju marki MADE IN KOSZALIN, promowanie szkolnictwa zawodowego, klas patronackich, współpracy na linii szkoły - firmy - wylicza Tomasz Nowe, odpowiedzialny za nadzór nad przygotowaniem programu.

- Istotna jest lepsza współpraca i promocja koszalińskich uczelni wyższych. Miasto nie powinno promować konkretnych firm, a raczej stwarzać pozytywny klimat oraz stawiać na przedsiębiorczość mieszkańców. Kolejne spotkanie dotyczyć będzie koszalińskiej edukacji.

Zobacz także Otwarcie Obserwatorium Astronomicznego w Koszalinie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na koszalin.naszemiasto.pl Nasze Miasto