2015 rok pod znakiem bezpieczeństwa konsumentów

Artykuł sponsorowany
Ustawa regulacyjna, nowe wymogi w reklamach finansowych i szersza oferta sektora pożyczkowego, na który coraz chętniej spoglądają bankowcy – to kluczowe wydarzenia w branży pożyczkowej w 2015 roku.

Zdaniem ekspertów Providenta, największej firmy pożyczkowej w Polsce, w ubiegłym roku, zarówno administracja publiczna, jak i branża pożyczkowa dużo uwagi przykładała do podniesienia bezpieczeństwa klientów. Ważnym elementem tego procesu była nowelizacja ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym, zwana potocznie „antylichwiarską”.

Jednym z rozwiązań zapisanych w ustawie jest ograniczenie możliwości pobierania nadmiernych opłat, prowizji i odsetek w umowach pożyczek. Po wejściu w życie proponowanej regulacji powinno zniknąć tzw. „rolowanie”, wpędzające klientów w pętlę zadłużenia. Prawdopodobnie zniknie formuła „pożyczek za zero”, które staną się nieopłacalne dla firm chwilówkowych.

_Rynek pożyczek pozabankowych staje się coraz bardziej profesjonalny, a przez to zmienia się także jego wizerunek. Ustawa daje szansę, że firmy, których funkcjonowanie w dużej mierze opiera się na wciąganiu klientów w pętlę zadłużenia, albo wpędzaniu ich w dodatkowe koszty wydłużania czasu pożyczki znikną z polskiego rynku _– mówi Agnieszka Kłos, Członek Zarządu i Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Provident Polska.

Prosty i przejrzysty przekaz
Rozbudowanemu rynkowi reklamowemu produktów finansowych, w ubiegłym roku ponownie przyjrzał się nadzór, sprawdzając czy konsument rozumie reklamy, i czy za jej pośrednictwem jest w stanie zapoznać się ze wszystkimi warunkami oferty.

Branża pożyczkowa w ramach samoregulacji postanowiła zwiększyć swoją odpowiedzialność za tworzone reklamy. Pod przewodnictwem Rady Reklamy rozpoczęły się prace grupy roboczej, której celem jest opracowanie standardów reklamy produktów i usług finansowych w ramach Kodeksu Etyki Reklamy.

Rynek tonie od reklam, dlatego szczególnie w przypadku produktów finansowych dbanie o przystępność i przejrzystość informacji powinna być ważna dla firm, dla których idea odpowiedzialnego pożyczania nie jest tylko pustym hasłem – mówi Katarzyna Szerling Członek Zarządu i Dyrektor ds. Marketingu Provident Polska.

Więcej informacji media-provident.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na swietokrzyskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto