W formularzu zgłoszeniowym, przewoźnik wyodrębnił kilka kategorii, według których będzie można proponować zmianę, są to np.: godziny kursowania, możliwe skomunikowania na trasie, czy dodatkowe postoje pociągów. Zarówno dla PKP Intercity, jak i pasażerów biorących udział w akcji, bazą do pracy będzie obecnie obowiązujący rozkład jazdy
„Poprzednie konsultacje spotkały się z dużym zainteresowaniem. Wpłynęło do nas ponad 1200 wiadomości z komentarzami na sezon 2010/2011. Mam nadzieję, że i tym razem otrzymamy wiele konstruktywnych propozycji, które będziemy w stanie wdrożyć do nowego rozkładu.” – mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Po uzgodnieniach z Zarządcą Infrastruktury - Spółką PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Ministerstwem Infrastruktury, nadesłane propozycje mają szansę zostać uwzględnione
w rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywać od 11 grudnia 2011 do grudnia 2012 roku lub w korekcie rocznego rozkładu, która przypada na 1 czerwca 2012 roku.
Konsultacje z 2010 przyniosły m. in. bezpośrednie połączenie z Warszawy z Chełmem
i Dorohuskiem, także bezpośrednie, dzienne połączenie z Warszawy do Budapesztu przez Ostrawę i Bratysławę. Dzięki akcji Przewoźnik włączył do swojej oferty postoje pociągów na stacjach m. in. w Oleśnicy, Sędziszowie Małopolskim czy Przemyślu Zasaniu. Niektórych próśb Spółka nie była w stanie spełnić. Do takich należy słynny już wniosek o uruchomienie bezpośredniego połączenia z Sanoka do Paryża.
Akcja zbierania uwag pasażerów potrwa do 14 kwietnia 2011 roku.
Jak się tworzy rozkład jazdy pociągów?
Proces tworzenia rozkładu jazdy na kolejny sezon rozpoczyna się już w styczniu, kiedy to zapadają pierwsze ustalenia związane z ofertą międzynarodową. Na podstawie przekazanych przez Zarządcę Infrastruktury czasów przejazdów na poszczególnych liniach, w lutym powstaje wstępny zarys rozkładu jazdy dla wszystkich pociągów. Wtedy też odbywają się wewnętrzne ustalenia na temat oferty w nowym rozkładzie z Organizatorem usług -
w przypadku PKP Intercity jest to Ministerstwo Infrastruktury. Pod koniec marca i w kwietniu wnioski Przewoźników o przydzielenie trasy pociągu w nowym rozkładzie jazdy trafiają do Zarządcy Infrastruktury. W okresie od maja do sierpnia PKP PLK konstruuje i wraz
z przewoźnikami koordynuje rozkłady.
We wrześniu Zarządca Infrastruktury przekazuje przewoźnikom rozkład jazdy w celu akceptacji i naniesienia ostatnich lub ewentualnych poprawek. Ten czas PKP Intercity wykorzystuje do prezentacji wstępnej wersji rozkładu pasażerom w celu ostatnich konsultacji. Dzięki temu Przewoźnik jest w stanie wychwycić błędy, jak i poznać opinię pasażerów na temat nowej oferty.
Ostatecznie w listopadzie Zarządca Infrastruktury przekazuje zatwierdzone trasy jakie będą obowiązywały w nowym rozkładzie dla konkretnych pociągów przewoźnikom. Nowy rozkład jazdy, tak jak i w całej zachodniej Europie, wchodzi w życie każdego roku, zawsze w drugą niedzielę grudnia.
W trakcie tego skomplikowanego procesu, jakim jest tworzenie rozkładu, bierze udział wiele podmiotów. Są to nie tylko przewoźnicy pasażerscy, ale także podmioty zlecające usługi przewozu towarowego.
Źródło: Informacja prasowa
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?