Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Inwestycje rowerowe w Koszalinie. Jednośladem nad podmiejskie jeziora?

Krzysztof Ulanowski
Ścieżka powinna być asfaltowa. Trzeba też zostawić dość miejsca dla pieszych
Ścieżka powinna być asfaltowa. Trzeba też zostawić dość miejsca dla pieszych Radek Koleśnik
Ścieżki powstają zarówno w centrum, jak i na obrzeżach. Cykliści będą mogli nie tylko poruszać się na 2. kółkach po mieście, ale i wyruszać na dalsze eskapady.

Koszalińscy cykliści czasem sarkają, że starsze drogi rowerowe pokryte są kostką brukową, że dzielą wąską przestrzeń z chodnikiem, że brak podpórek dla nóg przed przejazdami tam, gdzie jest sygnalizacja świetlna.Jednak niezaprzeczalnym faktem jest, że ścieżek rowerowych powstaje w naszym mieście coraz więcej.

Niedawno oddano np. do użytku szutrową drogę za szpitalem, stanowiącą łącznik pomiędzy ul. Rolną a Leśną. Dzięki ścieżce można dojechać z Przylesia na Rokosowo, omijając zatłoczoną ul. Chałubińskiego. Przypomnijmy też, że od skrzyżowania Piłsudskiego z Rolną można pojechać drogą rowerową przez masyw Chełmskiej Góry, wzdłuż ul. Słupskiej w kierunku wsi Kłos pod Sianowem.Tymczasem ratusz planuje już kolejną inwestycję rowerową na samym Rokosowie.

- W dalszej kolejności poprowadzimy ścieżkę od Leśnej przez Westerplatte do Promykowej i dalej do ronda na Zwycięstwa - informuje rzecznik prezydenta Robert Grabowski.

To nie koniec tego typu inwestycji w tej dzielnicy. Nowa ścieżka połączy skrzyżowanie Zwycięstwa i Traugutta z ul. Lubiatowską. Cykliści będą mogli dojechać do leśnego parkingu, a potem dalej do jeziora.

Pamiętają o Śródmieściu

Nowe drogi rowerowe powstaną nie tylko na peryferiach, ale i w samym centrum miasta. W przygotowaniu jest odcinek liczący ok. 0,5 km wzdłuż ul. Piastowskiej. Ma to być część rowerowej trasy średnicowej przecinającej cały Koszalin. Trasa pobiegnie wzdłuż Dzierżęcinki i połączy Wodną Dolinę z przystanią Koszałka nad jeziorem Jamno. Stamtąd zaś można się dostać stateczkiem do Mielna.

Niestety, opóźni się zapewne nieco budowa drogi rowerowej łączącej śródmiejski EMPiK z ul. Stawisińskiego.

Ścieżka ma pobiec ul. Andersa, będzie nią także można objechać oba nowe ronda u zbiegu ulic Zwycięstwa, Wojska Polskiego i Piłsudskiego.Opóźnienie w budowie tej akurat drogi wynika z unieważnienia przetargu. Zgłosił się bowiem tylko 1 oferent, który zaproponował zbyt wysoką cenę - ponad 2,3 mln zł. Ratusz chce przeznaczyć na tę inwestycję nieco ponad 1,8 mln zł. Planowany czas oddania nowej ścieżki do użytku to koniec listopada br.

Przenieśmy się na zachód i południe miasta. Droga rowerowa powstaje tam przy okazji przebudowy koszalińskiego odcinka trasy nr 11.

Ścieżka zaczynać się będzie na ul. Gnieźnieńskiej, na granicy miasta (przy torach kolejki wąskotorowej), a dojechać nią będzie można niemal nad samo morze, bo buduje się już też odcinek drogi rowerowej na ul. Morskiej, od Zakładu Energetycznego aż do Domu Pomocy Społecznej.

- Przy okazji przebudowy jedenastki powstanie też 150-metrowy odcinek ścieżki na Lechickiej, od skrzyżowania z Krakusa i Wandy do Obotrytów - mówi rzecznik Robert Grabowski.

- W ten sposób śródmieście zostanie połączone z już istniejącą drogą rowerową, a cyklista dojedzie z Krakusa i Wandy aż do Niekłonic - zwraca uwagę.

Dojedzie także do Konikowa i dalej nad Jezioro Czarne, jako że na ul. Połczyńskiej powstaje odcinek ścieżki o długości 2 km. Nasz rozmówca podkreśla, że w ciągu najbliższych dwóch lat w granicach naszego miasta powstać ma 25 km nowych dróg rowerowych.

Zobacz także Rozpoczęcie sezonu motocyklowego

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na koszalin.naszemiasto.pl Nasze Miasto